Menší úvaha

Dokončili jste hru a chcete si popovídat o příběhu? Zde můžete.
Danger
Vojín
Příspěvky: 5
Registrován: úte 21. srp 2012 21:13:10

Menší úvaha

Příspěvek od Danger »

Spousta lidí (skutečných i těch ve hře) tvrdí, že s Reapery nelze bojovat. Ale na čem staví? Na jejich počtu? Či technologiích? V předchozích cyklech sklizně trvaly celá desetiletí, či mnohem déle, než byly poraženy poslední zbytky odporu. V tom našem se to dá také předpokládat. Nejde o rychlé procesy, nějaký blitzkrieg. Moment překvapení byl důležitý, ale není to všechno. A v ME3 je jasně vidět, že technologie nehraje hlavní roli a je tam vidět obrovské zlepšení oproti jedničce v palebné síle. Tehdy Sovereign vzal s sebou hodně lodí, ale hodně mu v tom pomohla flotila gethů. V dalších dílech se pak podařilo Reaperů zneškodnit hned několik a různými způsoby. Na jednoho Reapera je pořád zapotřebí mnoho lodí, ale na konci ME3 se mi nezdálo, že by ta bitva byl debakl. Ač to vypadalo jako bitva, co nejde vyhrát a Reaperů tam bylo opravdu mnoho, jsem si docela jistý, že tam Reapeři měli vše co měli k dispozici. Je to obrovská síla, ale ne nepřekonatelná. Jsem si hodně jistý, že odpor sjednocených sil galaxie je síla větší, schopná Reapery zničit.

Kam tímto mířím? Mám na mysli, že tento konflikt v našem cyklu není a ani v předchozích nebyl vojenský. Největší zbraň Reaperů je ve schopnosti indoktrinace a je to způsob, kterým doposud vyhlazovali celé civilizace bez výrazných ztrát. A je to důvod, proč skončí i náš cyklus (u většiny hráčů). Ne, že bychom prohráli válku na bitevních polích, ale prohrajeme ji na tom psychologickém. Indoktrinovaný jedinec na vlivné pozici dokáže zevnitř zničit všechno. Překvapivý útok na Citadelu byla jedna možnost, jak to udělat. Ale možností mají stále spoustu a je to jen otázka času. A Reapeři ho mají více než dost.

Tento cyklus je ale jiný. Díky Protheanům máme šanci se vůbec o nějaký koordinovaný odpor snažit, nebýt jen každý sám za sebe a mít možnost na věc pohlížet z různých stran. Shepard všechny sjednotil a jak Harbinger sám zjistil, není to dílo náhody. Nejzranitelnější je ovšem samotný Shepard. Pokud by ho Reapeři ovládali, byl by to konec.

A přesně tak vidím Synthesis/Control konce, pouze v Destroy tomu Shepard odolá (otázka je v jakém bude stavu a co to na něm zanechá). Už jsem tomu na HW nemálo napsal dříve a nejsou to nové věci, ale dnes jsem si pročítal zas jednou různá fóra a příspěvky lidí typu "Nelze vyhrát na bitevním poli proti Reaperům" mne poprvé přivedly k větší úvaze nad tímto tématem a otázce: "Proč ne?".

Co si o tom myslíte vy?:) Je na tom něco? Vidíte to podobně, nebo jsem podle vás úplně mimo?
Uživatelský avatar
ChipsonatorRodriguez
Rotný
Příspěvky: 148
Registrován: ned 06. led 2013 12:05:18

Re: Menší úvaha

Příspěvek od ChipsonatorRodriguez »

Danger píše:Spousta lidí (skutečných i těch ve hře) tvrdí, že s Reapery nelze bojovat. Ale na čem staví? Na jejich počtu? Či technologiích? V předchozích cyklech sklizně trvaly celá desetiletí, či mnohem déle, než byly poraženy poslední zbytky odporu. V tom našem se to dá také předpokládat. Nejde o rychlé procesy, nějaký blitzkrieg. Moment překvapení byl důležitý, ale není to všechno. A v ME3 je jasně vidět, že technologie nehraje hlavní roli a je tam vidět obrovské zlepšení oproti jedničce v palebné síle. Tehdy Sovereign vzal s sebou hodně lodí, ale hodně mu v tom pomohla flotila gethů. V dalších dílech se pak podařilo Reaperů zneškodnit hned několik a různými způsoby. Na jednoho Reapera je pořád zapotřebí mnoho lodí, ale na konci ME3 se mi nezdálo, že by ta bitva byl debakl. Ač to vypadalo jako bitva, co nejde vyhrát a Reaperů tam bylo opravdu mnoho, jsem si docela jistý, že tam Reapeři měli vše co měli k dispozici. Je to obrovská síla, ale ne nepřekonatelná. Jsem si hodně jistý, že odpor sjednocených sil galaxie je síla větší, schopná Reapery zničit.

Kam tímto mířím? Mám na mysli, že tento konflikt v našem cyklu není a ani v předchozích nebyl vojenský. Největší zbraň Reaperů je ve schopnosti indoktrinace a je to způsob, kterým doposud vyhlazovali celé civilizace bez výrazných ztrát. A je to důvod, proč skončí i náš cyklus (u většiny hráčů). Ne, že bychom prohráli válku na bitevních polích, ale prohrajeme ji na tom psychologickém. Indoktrinovaný jedinec na vlivné pozici dokáže zevnitř zničit všechno. Překvapivý útok na Citadelu byla jedna možnost, jak to udělat. Ale možností mají stále spoustu a je to jen otázka času. A Reapeři ho mají více než dost.

Tento cyklus je ale jiný. Díky Protheanům máme šanci se vůbec o nějaký koordinovaný odpor snažit, nebýt jen každý sám za sebe a mít možnost na věc pohlížet z různých stran. Shepard všechny sjednotil a jak Harbinger sám zjistil, není to dílo náhody. Nejzranitelnější je ovšem samotný Shepard. Pokud by ho Reapeři ovládali, byl by to konec.

A přesně tak vidím Synthesis/Control konce, pouze v Destroy tomu Shepard odolá (otázka je v jakém bude stavu a co to na něm zanechá). Už jsem tomu na HW nemálo napsal dříve a nejsou to nové věci, ale dnes jsem si pročítal zas jednou různá fóra a příspěvky lidí typu "Nelze vyhrát na bitevním poli proti Reaperům" mne poprvé přivedly k větší úvaze nad tímto tématem a otázce: "Proč ne?".

Co si o tom myslíte vy?:) Je na tom něco? Vidíte to podobně, nebo jsem podle vás úplně mimo?
No já jsem toho názoru že s Reapry vážně nelze bojovat na bitevním poli. Vždyť na konci jsi sehnal celou galaxii, a přesto jsi to byl spíš ty kdo dostával na prdel (a to zbytek Reaprů byl posetý po celé galaxii! Takže i kdyby Shepard vyhrál bitvu u Zemně, stále by na spojenecké síly čekal mohutný odpor ze zbytku galaxie). Sice je pravda že se palabná síla zlepšila ale podívej se na Rannoch. Tam na sundání jednoho Reapra bylo zapotřebí celé Kvariasnké flotily (a to navíc nebyla nikým odstřelována, takže v konečné bitvě rozhodně neměli dostatek času mířit na slabiny Reaprů). Tož tak to je můj názor, ale souhlasím s tím že i indotrikace je velmi mocnou zbraní Reaprů.
Naposledy upravil(a) ChipsonatorRodriguez dne úte 22. led 2013 16:43:06, celkem upraveno 1 x.
"Just like old times"
"We'll bang, ok?
Uživatelský avatar
Swen von Walhallion
Komandér
Příspěvky: 984
Registrován: pon 14. led 2013 8:18:59
Bydliště: Zwittau
Kontaktovat uživatele:

Re: Menší úvaha

Příspěvek od Swen von Walhallion »

no vsichni zniceni reapri byly vetsinou neco jako destroyer clas, coz je v namorni terminologii mensi viceucelova bojova lod ( v podstate torpedoborec), co vim main battle ship reapru jako byl treba zminovanej Sovereign snad nepadla zadna, i toho spojeny flotily sejmuly jen kvuli tomu ze shep vyridila jeho "avatara" na citadele mi prislo. A co si pamatuj uvidea ze hry tak pri te zavercne bitve reapri spojeny flotily celkem brutalne krajely ale nezaznamenal sem na jejich strane zadnou fatalni stratu jen par poskozeni ale nic co by vyradilo celou lod ...
Obrázek
You can fight like a Krogan, run like a leopard - but you'll never be better than Commander Shepard!
Uživatelský avatar
GreenFlag
Nadporučík
Příspěvky: 667
Registrován: stř 25. črc 2012 20:30:22
Bydliště: The Spy

Re: Menší úvaha

Příspěvek od GreenFlag »

Konvenční teorie u Smrťáku v chaosu, ve kterým se 3tí díl odehrává, mi přijde absolutně nereálná. Smrťáci zautočili na Galaxii tak rychle, že nebyla ani zdaleka připravená na tak devastující sílu. Většina technologických triumfů, které měli nějakou šanci na zneškodnění Smrťáku, byli zničeny útoky na domovské planety (viz příklad konverzace se Stevem o Hammerheadovi a starých nukleárních silech).

Stále se však divím, že se najdou lidi, co ji rádi hájí. Nejsem proti nim, ale když si spojím fakta, která mi hra a kodex vtlouká do hlavy, vyjde mi holý fakt, že je to nemožné.
Jak už bylo řečeno, kolem Země je spoustu Smrťáků, ale to je jen slabý odvar toho, že další Smrťáci jsou v jiných částech galaxie.
Obrázek
Uživatelský avatar
BatouT101
Komandér
Příspěvky: 961
Registrován: sob 05. led 2013 11:47:01
Bydliště: ZEMĚ

Re: Menší úvaha

Příspěvek od BatouT101 »

Jsem také na straně toho, že by Reapery nebyly schopni zastavit bez finální "zbraně". Prostě Reapeři byly vyspělejší a odolnější a bylo jich jak much. Těžko říct jak se flotilám různých ras dařilo blokovat nebo ničit Reapery u Citadely, protože tam toho moc z bitvy neukázaly ale co bylo vidět tak dostávaly pěkně za "uši". Stejně tak jak tam poprvé dorazily Reapeři a zlikvidovaly všechno a všechny co potkaly. Když některý z nich vletěl do města, tak musel zabít tisíce až statisíce lidí kteří byly v budovách nebo na ulicích a to v prvním okamžiku hry. V celém tom ději je mnoho prostoru pro otázky jak mohl mít Shepard tolik času na sjednocení celé mléčné dráhy? Kolik dnů ,týdnů ,měsíců trvala ta jeho akce nebo stavba Nístěje (The Crucible)? Jak se podařilo Hackattovy ochránit ten projekt před indoktrinovanými sabotéry kteří zapříčinily selhání v jeho stavbě v cyklu Protheanů? (Neloudaly se Reapeři se "sklízením" všech schválně aby měly v tomto cyklu čas dokončit Nístěje (The Crucible) který "Reaperské UI" potřebovala, aby splnila svůj původní účel?... :/ Mnoho otázek na které neexistuje jednoznačná odpověď... :|

(Škoda že Qariané musely zničit tu Gethskou loď s tím "dělem". Bylo by zajímavé jak by se té zbrani dařilo prorážet štíty a prořezávat se pláštěm Reaperů. Snad jich měly víc. ) :D
Synthesis - my choice

"All beings have a right to life, regardless of the platform they run."
Danger
Vojín
Příspěvky: 5
Registrován: úte 21. srp 2012 21:13:10

Re: Menší úvaha

Příspěvek od Danger »

Souhlasím, že to není příliš pravděpodobné, ale také netvrdím, že by to trvalo měsíc, rok, či deset let. Asi by to bylo i na delší dobu. Ale důležité je, že ani Reapeři nemají prostředky na vyhlazení všech rychle. V předchozích cyklech měli nespornou výhodu a to tu, že bojovali na mnoha frontách proti nezávislým skupinám. Tentokrát je to proti organizovaným spojeným sílám a hra nám vtlouká celou dobu do hlavy, že společně překonáme i nemožné. Co jiného hry jsou, než nemožné, leč epické příběhy?:)

Reapeři tu byli příliš dlouho.. 100 či 200 let u nich není doba, za kterou by vymysleli něco převratného. Měli na to fůru času předtím. Z toho důvodu se domnívám, že pokud sklizeň Protheanů trvala stovky let, lidé a spol. by mohli přežít opravdu dlouho. A co pak ten celý EMS systém a jeho měnící se popisky? Jak je možné s nízkým EMS číst něco (už si nevybavím doslovné znění) ve smyslu "dostáváme na pr... těžce" a s vysokým EMS číst, že se držíme, či v některých oblastech dokonce Reapery tlačíme. A co ty řeči, že dokud nepomůžeme jiným rasám, nemůžeme s nima počítat na Zemi? Na konci na Zemi jsou, všichni.. pokud by jejich domovy dostávali na p... asi by tam nebyli. A z pohledu Reaperů.. ti nemají jediný důvod do bitvy u Země nedat vše. Nevíme kolik jich je, ale kdyby hrozilo jejich zničení díky této zbrani, asi by do toho šli se vším, ne (pokud to celé není jedno velké divadlo nalákat Sheparda a vyčkat, až bude sám, aby se ho pokusili indoktrinovat - viz IT pro detaily)? Jsou to stroje, umí si to spočítat asi následovně: Více reaperů zneškodní více lodí rychleji, tudíž s menšími vlastními ztrátami (a u jiných planet jim mezitím sotva něco uteče). A jak jsem již zmínil, stovky let jsou dlouhá doba, dost času na to, aby se provedly důležité objevy.. to co Protheani neměli, ale poskytli nám, je právě čas.

Netvrdím, že bychom je tedy porazili, určitě ne v této bitvě. Ale šance vyhrát válku by byla a nejspíš by to nakonec nebylo konvenčními zbraněmi.

Hodně by třeba pomohlo vysvětlit víc Crucible. Pokud nové DLC bude na Citadele a bude opravdu poslední jak se proslýchá, nejlepší by bylo použít IT a nechat Sheparda jít na skutečnou Citadelu, kde by aktivoval pravý Crucible a měl rozhovor s Catalyst AI. Jde o to, že neberu původní Crucible tak jak jsme ho viděli. Jak to funguje? A jaktože při konstrukci neměli ani trochu páru co dělají a k čemu to bude? To si může dovolit tak možná MacGyver, že přihlížející byli v podobném stavu nevědomosti. A spousta dalších ale.. vždyť ani v animaci nezačala řetězová reakce tam, kde se Citadela nacházela. U Země. Kdo to neví, začala tam, kde Shepard viděl první zničené Mass Relay, v Arrivalu. Ale do takových detailů nemá smysl zacházet, tyhle informace jsou snadno dostupné a známé, opět podrobně rozepsány v IT.

Crucible bych dokázal přijmout, pokud by ho trochu více odhalili, vznik, jak to funguje, apod. Ale jen tolik, abychom tomu mohli věřit, že to v takto pokročilém světě může fungovat. Žadný space magic. Proč by to třeba nemohlo celé být součástí zkoušky, což Crucible v překladu je? Pojistka, kdysi dávno vytvořená Catalyst AI, která skutečně nabízí Control/Synthesis/Destroy/Refuse. Jak jsme se dozvěděli, Catalyst AI byla stvořena pro to, aby zabránila civilizacím udělat stroje a nechat se jimi zničit. Control i Synthesis jsou možnosti, které si zvolí ti, kdož touží po dokonalosti a časem by se jejich stroje dostaly na takovou úroveň, že by se to celé opakovalo. Nejspíš by vzniklo něco jako Reapeři. A ani by to nemusela být magie.. Reapeři mají technologie na přetvoření, jehož následky jsou Collectoři a Huskové. Kdežto Destroy znamená oprostit se od této cesty, vydat se jiným směrem a snad i zajistit, aby se to již nikdy znovu neopakovalo. Nebylo by to něco, pro co Reapeři byli stvořeni? Paradoxně Destroy by mohla být jediná možnost, kdy by se Shepard rozhodl tak, jako nikdo předtím, prošel by onou zkouškou. Crucible by neudělalo žádné kouzlo. Reapeři by nebyli instantně zničeni. Ale Catalyst by měl mít dostatečnou moc, aby je deaktivoval, či spustil možná i spustil autodestrukci, čimž by ke zničení došlo - reálnou cestou.

Tento konec mi přijde jako možnost, ikdyž jsem to třeba nedomyslel kompletně (což me jistě opravíte:)). A nebylo by potřeba příliš mnoho obsahu.. nic co by nestihli do tohoto dalšího DLC.

Ač je to každopádně velmi nepravděpodobné (hlavně z důvodu, že působí divně, když by na konci byla falešná část a pak skutečná jen u jednoho konce, což by ošidilo ty ostatní hráče), nenapadá mě, o co jiného by mohlo jít na Citadele. Něco s Keepery?

Máte nějaké nápady?:)
Danger
Vojín
Příspěvky: 5
Registrován: úte 21. srp 2012 21:13:10

Re: Menší úvaha

Příspěvek od Danger »

BatouT101 píše:Když některý z nich vletěl do města, tak musel zabít tisíce až statisíce lidí kteří byly v budovách nebo na ulicích a to v prvním okamžiku hry.
Myslím, že to tak zlé nebylo. Ten paprsek by zabil tisíce lidí leda, kdyby si stoupli za sebe do řady. A v závěrečném běhu zabíjí jednotlivě a občas se ani netrefí. Do Sheparda se netrefil nikdy, kromě konce:) A navíc jak je vidět na začátku ME3, lidský dreadnought odolává palbě, vydrží několik zásahů, z čehož vyplývá, že dostatečné množství hmoty paprsek absorbuje. Proto by to třeba ani neprošlo skrz všechny ty lidi v řadě:) Ale to už odbočuju jinam než jsem chtěl:)
Uživatelský avatar
Swen von Walhallion
Komandér
Příspěvky: 984
Registrován: pon 14. led 2013 8:18:59
Bydliště: Zwittau
Kontaktovat uživatele:

Re: Menší úvaha

Příspěvek od Swen von Walhallion »

zase v jinych zaberech ten paprsek kraji lode jak maslo, a sebeslabsi bitevni lod je furt podstatne odolnejsi nez mrakodrap, takze pokud vlitne do nejakyho megamesta a zacne vsechno kolem sebe krajet tak ty zrtraty na lidsky ch zivotech teoreticky do staticu behem par chvil narust muzou. Zalezi na tom jestli probehlo neco jako evakuace a jak efektivne. Jinak co se tyce reapru vs pozemnich sil tak na pozemni boje maj tu svoji armadu pretvorencu. Bitevni lod uz je ze sve podstaty silne nefektivni v odrazeni spravneprovedenych utoku sice ma brutalni dmg proti bodovym cilum ale co je to platny kdyz jednim utokem co znici nepratelskou lod zasahne jednoho zi dva pesaky tak je to nic pri te kadenci co ma. Na druhou stranu spojenci nemely co se tyce pechotnich zbrani nic co by ohrozilo MBSC ( main battleship class) reapry.

Za druhe repri byly rozprostreni po galaxi prave proto ze si dokazaly spocitat ze ta cast jejich sil co je na zemi se dokaze bez problemu vyporadat s spojenymi flotilami. Jediny co podcenily bylo odhodlani vysadkovych sil, i kdyz ty museli mit taky brutalni straty kdyz vemu v uvahu ze de facto musely proletet skrz lini reapru ( osobne nechapu jak se jedinej kodiak mohl dostat pres ty mracna stihacu).

Za treti sklizen protheanu trvala stovky let, ovsem netusim jak na tom byly protheani s vesmirnou flotilou, podle me diky tomu ze byly de facto jedinymy vldaci systemu asi nebyla nijak obrovska. Osobne bych tipl ze to byla flotila spis zamerena na vasadky a palebnou podporu nez ciste utocna, na druhou protheanska technika byla nesrovnatelne vyvinutejsi nez ta v kterou disponuje flotila ( aspon z meho pohledu) takze i tak mohla mit slusnou palebnou silu, na druhou stranu spojeny flotily sou z valne casti slozeny z utocnych lodi pro vybojovani vzdusne/vesmirne prevahy a stejne dostavaly od reapru na frak. Takze mozna by se pozemni jednotky dokazaly ubranit dyl nez protheni pri prechodu na partizanskou taktiku boje ale otazka je jestil by to neco bylo schopno zmenit. Pokud by nebyly schopny ohrozit lode reapru, jakoze nebyly, tak ti by klidne mohly zustat vyset na obezne draze a umlcet odpor pomoc indoktinace a pretvorencu. a cas pro reapry nic neznamena kdyz jedna lod = jeden vyhlazenej cyklus ( pokud to chapu spravne) tak uz tu praci delaj tak dlouho ze par set let je pro ne nic.

Jen nechapu jednu vec v ME1 se clovek dozvi ze vzdycky obsadily citadelu jako prvni pres ni vyply prevadece, proc to **** neuelaly v ME3 taky citadelu mely a kdyby prevadece odstavily tak spojenci muzou roct tak maximalne papa pac se nidky nedaj dokupy
Obrázek
You can fight like a Krogan, run like a leopard - but you'll never be better than Commander Shepard!
Uživatelský avatar
ChipsonatorRodriguez
Rotný
Příspěvky: 148
Registrován: ned 06. led 2013 12:05:18

Re: Menší úvaha

Příspěvek od ChipsonatorRodriguez »

Swen von Walhallion píše:zase v jinych zaberech ten paprsek kraji lode jak maslo, a sebeslabsi bitevni lod je furt podstatne odolnejsi nez mrakodrap, takze pokud vlitne do nejakyho megamesta a zacne vsechno kolem sebe krajet tak ty zrtraty na lidsky ch zivotech teoreticky do staticu behem par chvil narust muzou. Zalezi na tom jestli probehlo neco jako evakuace a jak efektivne. Jinak co se tyce reapru vs pozemnich sil tak na pozemni boje maj tu svoji armadu pretvorencu. Bitevni lod uz je ze sve podstaty silne nefektivni v odrazeni spravneprovedenych utoku sice ma brutalni dmg proti bodovym cilum ale co je to platny kdyz jednim utokem co znici nepratelskou lod zasahne jednoho zi dva pesaky tak je to nic pri te kadenci co ma. Na druhou stranu spojenci nemely co se tyce pechotnich zbrani nic co by ohrozilo MBSC ( main battleship class) reapry.

Za druhe repri byly rozprostreni po galaxi prave proto ze si dokazaly spocitat ze ta cast jejich sil co je na zemi se dokaze bez problemu vyporadat s spojenymi flotilami. Jediny co podcenily bylo odhodlani vysadkovych sil, i kdyz ty museli mit taky brutalni straty kdyz vemu v uvahu ze de facto musely proletet skrz lini reapru ( osobne nechapu jak se jedinej kodiak mohl dostat pres ty mracna stihacu).

Za treti sklizen protheanu trvala stovky let, ovsem netusim jak na tom byly protheani s vesmirnou flotilou, podle me diky tomu ze byly de facto jedinymy vldaci systemu asi nebyla nijak obrovska. Osobne bych tipl ze to byla flotila spis zamerena na vasadky a palebnou podporu nez ciste utocna, na druhou protheanska technika byla nesrovnatelne vyvinutejsi nez ta v kterou disponuje flotila ( aspon z meho pohledu) takze i tak mohla mit slusnou palebnou silu, na druhou stranu spojeny flotily sou z valne casti slozeny z utocnych lodi pro vybojovani vzdusne/vesmirne prevahy a stejne dostavaly od reapru na frak. Takze mozna by se pozemni jednotky dokazaly ubranit dyl nez protheni pri prechodu na partizanskou taktiku boje ale otazka je jestil by to neco bylo schopno zmenit. Pokud by nebyly schopny ohrozit lode reapru, jakoze nebyly, tak ti by klidne mohly zustat vyset na obezne draze a umlcet odpor pomoc indoktinace a pretvorencu. a cas pro reapry nic neznamena kdyz jedna lod = jeden vyhlazenej cyklus ( pokud to chapu spravne) tak uz tu praci delaj tak dlouho ze par set let je pro ne nic.

Jen nechapu jednu vec v ME1 se clovek dozvi ze vzdycky obsadily citadelu jako prvni pres ni vyply prevadece, proc to **** neuelaly v ME3 taky citadelu mely a kdyby prevadece odstavily tak spojenci muzou roct tak maximalne papa pac se nidky nedaj dokupy
No já si myslím že jenom uvítaly že budou mít největší hrozbu na jednom místě kde je budou moci pokrájet do jednoho, a proto nevypli převaděče. Jinak máš pravdu že partizánská válka by neměla smysl, možná by dokázali přežívat sto, dvěsta let ale to by bylo k ničemu kdyby nebyly schopni efektivně likvidovat flotilu Reaprů.
"Just like old times"
"We'll bang, ok?
Uživatelský avatar
jeňa_cz
Komandér
Příspěvky: 892
Registrován: sob 08. zář 2012 14:38:50

Re: Menší úvaha

Příspěvek od jeňa_cz »

já jsem zásadně proti vítězství v konvenčním boji, jednou jsem si udělal takovou matematickou teorii, čistě na odhad množství reaperů a lodí celé galaktické flotily
vzal jsem v potaz stáří naší galaxie, vznik reaperů jsem datoval na tak 3 miliardy let zpátky, plus mínus jsem si zpočítal množství členu rasy na výrobu jednoho reapera, počty ras, počítal jsem i se ztrátou zhruba tak 5 reaperů na cyklus (berte to tak, že jsme našli behem 3 her jen jednoho rozstřílenyho reapera - Legion ME2) no prostě ty čísla byli docela divoky no ale když jsem nepočítal stíhače (a oculusy) tak mi vyšel poměr zhruba 200:1 dvě stě reaperů na jednu loď galaktické flotily
dal jsem si s tím záležet, trvalo mi to docela dlouho, a vím že ta doba vzniku a nektery další čísla jsou jen spekulace, i kdyby to bylo míň tak pořád vidíte, že konvenční vítězství není možny
podle mě to lidi láká, protože ve hře je dejme tomu 20 systémů okupovanych reaperama včetně Země (a to reprezentuje celou galaxii) jenže v te galaxii jsou stovky/tisíce objevených systémů okupovaných reaperama, a lidi si to neuvědomí protože to není vidět ve hře, spočítají si že jsou nejací reapeři na Thessii, na Palavenu, Na Tuchance, par světech z vedlejších misí a tím to hasne

Swen von Walhallion píše:no vsichni zniceni reapri byly vetsinou neco jako destroyer clas, coz je v namorni terminologii mensi viceucelova bojova lod ( v podstate torpedoborec), co vim main battle ship reapru jako byl treba zminovanej Sovereign snad nepadla zadna,...
jedna další hlavní loď padla, je to ve videu v te závěrečné bitvě, rozstřílí ji turianskej dreadnought, a nez ten reaper vybouchne tak sejme jeden alianční dreadnought
BatouT101 píše:(Škoda že Qariané musely zničit tu Gethskou loď s tím "dělem". Bylo by zajímavé jak by se té zbrani dařilo prorážet štíty a prořezávat se pláštěm Reaperů. Snad jich měly víc. ) :D
to by nijak nepomohlo, ta hlavní zbraň na te gethské lodi byla sice efektivnější ale stejny technologie používají Salariani (viz Garrus) což sedí vzhledem k salarianskymu pohledu na výzbroj a nové moderní technologie
Danger píše: A navíc jak je vidět na začátku ME3, lidský dreadnought odolává palbě, vydrží několik zásahů, z čehož vyplývá, že dostatečné množství hmoty paprsek absorbuje.
tohle byla nascriptovaná část, ten dreadnought vydržel tolik zásahů kolikrát jsi nechal vystřelit toho reapera, když se na tom místě na střeše zastavíš tak ta alianční loď vydrží víc než Sovereign :D
Swen von Walhallion píše:Jen nechapu jednu vec v ME1 se clovek dozvi ze vzdycky obsadily citadelu jako prvni pres ni vyply prevadece, proc to **** neuelaly v ME3 taky citadelu mely a kdyby prevadece odstavily tak spojenci muzou roct tak maximalne papa pac se nidky nedaj dokupy
jednoduše, někdo z Bioware se dal slyšet že upřímně zapoměli na spoustu věcí z ME1 když pracovali na ME3 x)
Uživatelský avatar
Swen von Walhallion
Komandér
Příspěvky: 984
Registrován: pon 14. led 2013 8:18:59
Bydliště: Zwittau
Kontaktovat uživatele:

Re: Menší úvaha

Příspěvek od Swen von Walhallion »

co me spis prekvapuje je prakticka neexistence pozemni bojove techniky v ME univerzu na to kolik pozemnich a planetarnich valek je to az prekvapive, stroje typu mako sou maximalne tak reprezentanti tridy APC ale nikdy sem nevidel zminku o nicem jko sou dnesni MBT, MLRS a podobne veci. par zminek o delostrelectu a to je vsechno. Me prijde ze se desne spoleha jen ciste na pechotu bez jakekoliv podpurne techniky. A co se tyce vybaveni pechoty tak i tam to neni zadna slava ruznoroda zbirka palnych zbrani ale uplne mi tam chybi veci bez kterych se moderni armada neobejde jako veci typu RPG, lehkych minometu etc. Pritom s technologii ktera je k dispici by palebna sila obdoby dnesich MBT a MLRS musela byt neskutecna a odolnost to stejny. Zajimavy je ze co se tce letectva tak existujou bitevni stroje typu VTOL, ktery i podle vyzbroje kterou maj v ME sou primarne urceni k niceni odolnych a obrnenych jednotek nepritelel ( primarni funkce) ale vzhledem k neexistenci obrnenych jednotek mi to prijde trochu mimo, a pokud obrneny jednotky existujou tak proc je **** nenasadily na zemi.... reapri zatucily na nejvetsi aglomeraa ale vojenske zakladny se umistuji vetsinou prave mimo ne kvuli tomu, takze pozemni sily. A jedna Tankova ceta kdyz vezmu moznosti jakou by mela palebnou silu by s pozemnima silama reapru zatosila takovym zpusobem ze pechota by to uz jen uklizela maximalne se starala o doternosti typu husku ....
Navic pokud vezmu v uvah vyzbroj co maji k dispozici reapri tak pro boj ve mestech by tezka pasova technika byla idealni, trosky poskytujou pomerne slusnou ochranu pred paprsky reapru a pozemni jednotky v podstate nedisponuji nic cim by mohly ohrozit MBT s podporou pechoty.
A bude ochrana a utozna vyzbroj pechoty sebelepsi tak o obrnenych jednotek pude vyvoj soubezny s tim a klasicka pechota podtrebuje palebnou podpuru jinak je ztracena, v ME to do jiste miry nahrazuje biotika ale velkorazni zbrane na stabilnim pasovem podvozku budou mit na 100% podstatne vetsi penetraci dostrel i presnost, nemluve o moznosti palbou vrchni skupinou uhlu ( delostrelecto, MLRS) ktery umoznuje i zasazeni ukrytych cilu mimo vizualni kontakt. D se namitnout ze to poskytnou jednak vesmire lode, ale u tech je problem s prodlevou mezi zjistenim zile pozemnimi jednotkamy a znicenim cile z obezne drahy, letectvo ale to nemuze byt na miste neustale a je tam podobny problem jako s palebnou podporou z obezne drahy nejdriv to musi nekdo najit oznamit pak lode navest, biotici maji limitovany dosah vizualnim kontaktem. Na druhou stranu obrnene sily sou integralni soucasni pozemnich sil a palebnou podporu muzou poskytovat pernamentne bud z prvni linie (MBT, BVP) nebo s minimalnim zpozdenim ze zadni linie (delostrelectvo, MLRS)
Obrázek
You can fight like a Krogan, run like a leopard - but you'll never be better than Commander Shepard!
Uživatelský avatar
jeňa_cz
Komandér
Příspěvky: 892
Registrován: sob 08. zář 2012 14:38:50

Re: Menší úvaha

Příspěvek od jeňa_cz »

Swen von Walhallion píše:co me spis prekvapuje je prakticka neexistence pozemni bojove techniky v ME univerzu na to kolik pozemnich a planetarnich valek je to az prekvapive, stroje typu mako sou maximalne tak reprezentanti tridy APC ale nikdy sem nevidel zminku o nicem jko sou dnesni MBT, MLRS a podobne veci. par zminek o delostrelectu a to je vsechno. Me prijde ze se desne spoleha jen ciste na pechotu bez jakekoliv podpurne techniky. A co se tyce vybaveni pechoty tak i tam to neni zadna slava ruznoroda zbirka palnych zbrani ale uplne mi tam chybi veci bez kterych se moderni armada neobejde jako veci typu RPG, lehkych minometu etc. Pritom s technologii ktera je k dispici by palebna sila obdoby dnesich MBT a MLRS musela byt neskutecna a odolnost to stejny. Zajimavy je ze co se tce letectva tak existujou bitevni stroje typu VTOL, ktery i podle vyzbroje kterou maj v ME sou primarne urceni k niceni odolnych a obrnenych jednotek nepritelel ( primarni funkce) ale vzhledem k neexistenci obrnenych jednotek mi to prijde trochu mimo, a pokud obrneny jednotky existujou tak proc je **** nenasadily na zemi.... reapri zatucily na nejvetsi aglomeraa ale vojenske zakladny se umistuji vetsinou prave mimo ne kvuli tomu, takze pozemni sily. A jedna Tankova ceta kdyz vezmu moznosti jakou by mela palebnou silu by s pozemnima silama reapru zatosila takovym zpusobem ze pechota by to uz jen uklizela maximalne se starala o doternosti typu husku ....
Navic pokud vezmu v uvah vyzbroj co maji k dispozici reapri tak pro boj ve mestech by tezka pasova technika byla idealni, trosky poskytujou pomerne slusnou ochranu pred paprsky reapru a pozemni jednotky v podstate nedisponuji nic cim by mohly ohrozit MBT s podporou pechoty.
A bude ochrana a utozna vyzbroj pechoty sebelepsi tak o obrnenych jednotek pude vyvoj soubezny s tim a klasicka pechota podtrebuje palebnou podpuru jinak je ztracena, v ME to do jiste miry nahrazuje biotika ale velkorazni zbrane na stabilnim pasovem podvozku budou mit na 100% podstatne vetsi penetraci dostrel i presnost, nemluve o moznosti palbou vrchni skupinou uhlu ( delostrelecto, MLRS) ktery umoznuje i zasazeni ukrytych cilu mimo vizualni kontakt. D se namitnout ze to poskytnou jednak vesmire lode, ale u tech je problem s prodlevou mezi zjistenim zile pozemnimi jednotkamy a znicenim cile z obezne drahy, letectvo ale to nemuze byt na miste neustale a je tam podobny problem jako s palebnou podporou z obezne drahy nejdriv to musi nekdo najit oznamit pak lode navest, biotici maji limitovany dosah vizualnim kontaktem. Na druhou stranu obrnene sily sou integralni soucasni pozemnich sil a palebnou podporu muzou poskytovat pernamentne bud z prvni linie (MBT, BVP) nebo s minimalnim zpozdenim ze zadni linie (delostrelectvo, MLRS)
nekde jsem četl, že se pro dnešní "urban warfare" upouští od pásových vozidel, že se plánují "tanky na kolech" což by v ME splňoval Grizzly a Mako, a podle mě jedna banshee by warpem dokázala ten tank tak načnout, že by ho ravager rozstřílel na s*ačky
jako náhradu vrtulníků jsou tam ty mantis gunships
podle mě zbraně typu RPG tam určitě budou, ale pro gameplay nebyly nikdy ukazany, a pěchoty mají taky hodně k dispozici Drony, jak lidi, turiani, salariani vsichni hodně používají drony, ve hře to nikdy není vidět, ale v kodexu to je

EDIT: vubec nevím co znamenají ty písmenkovy zkratky tak jsem na to nereagoval :D
Uživatelský avatar
Honzaleco
Kapitán
Příspěvky: 1147
Registrován: sob 05. led 2013 12:36:48

Re: Menší úvaha

Příspěvek od Honzaleco »

Swen je fanatik do military.. :-)

APC - obrněný vozidla/transportéry pěchoty
MBT - to, co je považováný za hlavní obrněnou útočnou sílu pozemní armády - zkratka znamená Main Battle Tank
MLRS - dělostřelectvo, v tomhle případě raketové.
RPG - v podstatě raketomet. Známá zkratka.
VTOL - letouny s kolmým vzletem a přistáním. V ME patrně Tridenty, gunshipy, námořní stíhačky - u ničeho nevidíme podvozek a nevidíme to startovat z klasický rozjezdový dráhy.
BVP - viz obrněný transportéry pěchoty. Zkratka je odvozená z bojovýho vozidla sovětský výroby.
------

..snad jsem neřekl ňákou blbost, nebo budu seřván za neznalost.. :-D :-D
Uživatelský avatar
GreenFlag
Nadporučík
Příspěvky: 667
Registrován: stř 25. črc 2012 20:30:22
Bydliště: The Spy

Re: Menší úvaha

Příspěvek od GreenFlag »

Danger píše:
BatouT101 píše:Když některý z nich vletěl do města, tak musel zabít tisíce až statisíce lidí kteří byly v budovách nebo na ulicích a to v prvním okamžiku hry.
Myslím, že to tak zlé nebylo. Ten paprsek by zabil tisíce lidí leda, kdyby si stoupli za sebe do řady. A v závěrečném běhu zabíjí jednotlivě a občas se ani netrefí. Do Sheparda se netrefil nikdy, kromě konce:) A navíc jak je vidět na začátku ME3, lidský dreadnought odolává palbě, vydrží několik zásahů, z čehož vyplývá, že dostatečné množství hmoty paprsek absorbuje. Proto by to třeba ani neprošlo skrz všechny ty lidi v řadě:) Ale to už odbočuju jinam než jsem chtěl:)
Tenhle trailer jasně říka, kolik bylo obětí :)
Pak už jsou to jednoduché počty :)




Ohledně Dreadnoughta, ne každý má, že se úspěšně vyhýbá (2:55 na videu) ="




Jinak, ono ani možnost "super-über zbraně", která je teď ve hře moc nezamlouvá, zní to až příliš klišovitě. Totéž by platilo podle mě i o konvenční teorii, kdyby byla ve hře.
Chyba BioWare a jejich spisovatelů, že si uvědomili příliš pozdě o nedostatku nápadů. Následné rychlé předělávání hry mělo za následek k pomalému nástupci bezduché střílečky a odstranění téměř všech RPG prvků hry.
Obrázek
Uživatelský avatar
GreenFlag
Nadporučík
Příspěvky: 667
Registrován: stř 25. črc 2012 20:30:22
Bydliště: The Spy

Re: Menší úvaha

Příspěvek od GreenFlag »

jeňa_cz píše:
Swen von Walhallion píše:...
nekde jsem četl, že se pro dnešní "urban warfare" upouští od pásových vozidel, že se plánují "tanky na kolech" což by v ME splňoval Grizzly a Mako, a podle mě jedna banshee by warpem dokázala ten tank tak načnout, že by ho ravager rozstřílel na s*ačky
jako náhradu vrtulníků jsou tam ty mantis gunships
podle mě zbraně typu RPG tam určitě budou, ale pro gameplay nebyly nikdy ukazany, a pěchoty mají taky hodně k dispozici Drony, jak lidi, turiani, salariani vsichni hodně používají drony, ve hře to nikdy není vidět, ale v kodexu to je

EDIT: vubec nevím co znamenají ty písmenkovy zkratky tak jsem na to nereagoval :D



BTR nebo LAV bych přirovnal k Maku nebo Grizzlimu v ME :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Swen von Walhallion
Komandér
Příspěvky: 984
Registrován: pon 14. led 2013 8:18:59
Bydliště: Zwittau
Kontaktovat uživatele:

Re: Menší úvaha

Příspěvek od Swen von Walhallion »

prave ze ne vozidla typu stryker se pozivaj kvuli nizsi porizovaci cene a logistice ( galaxy prepravi jeden M1A nebo 2 strikery) sice disponujou palebnou silou MBT ale postradaj ochranu. A v modernich konfliktech pokud se jedna o boj ve mestech tak tanky jednoznacne vedou prave kvuli balisticke ochrane a dokonce se uvazuje o vyvoji specialnich mestskych tanku s lepsi balistickou ochranou a kratkym kanonem kvuli pohyblivosti v ulicich.

A s tou banshe nesouhlasim kdyz ten warp nezabije ani pesaka tak co udela se strojem co ma 100x silnejsi balistickou ochranu nez pesak stitovej generator kterej je x radu nad tim co muze mit pesak vykonosti, a kdyz vemu v potau ucinost pechotnich zbrani tak si to vynasob tak 100x ( napriklad neco typo N7 crusader ale s 20x-50x vetsim vykonem etc.)abys dostal to co bez problemu muzes namotovat na tezkej podvozek. Kdyz to prevedu na herni cisla kde ma standartni vojak 500 hp +500stitu tak takovejhle stroj by mel tak cca 5k+ hp (armor ) a tak 10k+ stitu a zbran ktera udel puf a banshee se vypari. kdyz vemu mako coz je v podstate BVP a jak ten kanon co tam je daval kapky getskejm colosum tak o y musel dokazt ciste utocnej stroj. Vem si treba tu vyzbroj co maj "obycejny" stihace coz sou v podstate lehkdy maximlane stredni palebny systemy co se tyce dmg a na tezkej bojovej podvozek muzes bez problmu namotovat tezky system ktery budou mit radove x krat vetsi dmg, nemluvim ted o lodnich zbranich pac to je kategorie sama o sobe ty se na standartni podvozek namontovat nedaj :-) Viz konec ME3 kde pul baterie javelinu dokazalo vyridit destroyera reapru, je pravda ze hlavnova vyzbroj by mela podstatne slabsi efekt ale an anihilaci banshe brutu ravageru by to bylo vic nez dost

@ drony ty sou sice fajn ale prijde mi ze spis fungujou jako pruzkumnej prostredek maximalne lehkej podpurnej na kratkou mozna stredni vzdalenost a urcite mi to neprijde jako neco co dokaze dostat motivovanou zakopanou pechotu z ukrytu a volat kvuli kazdymu dobre zakopanymu druzstvu leteckou podporu nebo orbitalni delostrelectvo je jako jit s kanonem na mravence

ono v ME univerzu je takovych zadrhelu vic napriklad kolonie na jinych planetach o poctu par tuctu civilistu bez jakekoliv vojenske ochrany ve vesmiru kde neni nic zvlastniho najezdy bataraianskych otrokaru piratsky jednotek a pochybuju ze zoldacky skupiny jako Blue suns blood pack nebo eclipse by si braly servitky ohledne napadeni kolonie a zapomel sem na cerberus. z myho pohledu kdyz reknu ze nekde mame kolonii tak to znamena misto s par tisicema lidi vojenskou posadkou etc .... to co e vydava v ME za kolonie sou maximalne vedecky, pruzkumny nebo tezebni stanice bych rekl mozna se v tomhle pletu ale me to tak pripada proste v ME univerzu je viz temne hmoty nez te co vidi :-D

EDIT: bez muceni se priznam ze vojenstvi od staroveku po mocdernu je muj konicek uz dobrych 20 let, jedinej duvod proc sem studovat historii na vejsku :-D
Obrázek
You can fight like a Krogan, run like a leopard - but you'll never be better than Commander Shepard!
Uživatelský avatar
jeňa_cz
Komandér
Příspěvky: 892
Registrován: sob 08. zář 2012 14:38:50

Re: Menší úvaha

Příspěvek od jeňa_cz »

Swen von Walhallion píše:A s tou banshe nesouhlasim kdyz ten warp nezabije ani pesaka tak co udela se strojem co ma 100x silnejsi balistickou ochranu nez pesak
nesmíš to brát z pohledu gameplaye, dostatečně silny warpovy pole je schopny rozložit/oslabit kovovou stěnu, banshee jsou über biotici, napul stroje, to že v multiplayeru vydržíš zásah jejího warpu je kravina, nebo ne kravina ale je to prostě kvuli vyvaženymu hraní, protože v multiplayeru musíš vystřelit zhruba 100 střel s avengera abys zabil třeba maraudera, v "reálu" by ty štíty pohltily tak první trojranou dávku, možná dvě takovy dávky a pak už by to šlo do masa
na srovnání s realnyma zbraněma a systemama je lepsí použít kodex než samotnou hru, ve hře máš space magic a utočné pušky mají sílu flusbroku
tohle je špatny přirovnání prostě ;)

EDIT: hlavně taky warp by ignoroval kineticky bariéry (to že štíty omezují biotiku je taky jen herní mechanizmus)
Swen von Walhallion píše:drony ty sou sice fajn ale prijde mi ze spis fungujou jako pruzkumnej prostredek maximalne lehkej podpurnej na kratkou mozna stredni vzdalenost a urcite mi to neprijde jako neco co dokaze dostat motivovanou zakopanou pechotu z ukrytu a volat kvuli kazdymu dobre zakopanymu druzstvu leteckou podporu nebo orbitalni delostrelectvo je jako jit s kanonem na mravence
opět to bereš z pohledu gameplaye, takovej sentry turret ve hře střílí silikonovy kuličky, pokud by to měli použít v "reálu" tak to prostě tu podpurnou nebo ničivou roli splní

Swen von Walhallion píše:ono v ME univerzu je takovych zadrhelu vic napriklad kolonie na jinych planetach o poctu par tuctu civilistu bez jakekoliv vojenske ochrany ve vesmiru kde neni nic zvlastniho najezdy bataraianskych otrokaru piratsky jednotek a pochybuju ze zoldacky skupiny jako Blue suns blood pack nebo eclipse by si braly servitky ohledne napadeni kolonie a zapomel sem na cerberus. z myho pohledu kdyz reknu ze nekde mame kolonii tak to znamena misto s par tisicema lidi vojenskou posadkou etc .... to co e vydava v ME za kolonie sou maximalne vedecky, pruzkumny nebo tezebni stanice bych rekl mozna se v tomhle pletu ale me to tak pripada proste v ME univerzu je viz temne hmoty nez te co vidi :-D
tak to je problem řešenej i v ME1, proč je tolik uspěšných utoku na lidsky kolonie? protože lidi jsou chamtivy pi*e a chcou obsadit co nejrychleji co nejvetši kus galaxie, ale nemají na to dost lidí, konkretně vojáků nebo jiných ozbrojenych sil
Uživatelský avatar
Swen von Walhallion
Komandér
Příspěvky: 984
Registrován: pon 14. led 2013 8:18:59
Bydliště: Zwittau
Kontaktovat uživatele:

Re: Menší úvaha

Příspěvek od Swen von Walhallion »

:)) no zase na druhou stranu urcite existujou materialy ktery maj vysokou odolnost vuci warpou a podobnym biotickym utokum takze pouziti sendvicoveho pancerovani ( coz u poslednich generaci MBT dneska standart) by to spolehlive resilo, navi banshe je jedinej biotk co reapri maj a jejich mnozstvi pokud to beru podle lore je silne omezeno takze vymenit jeden "tank" za jednu banshe beru jako vitezstvi aliance, a zbytek ac smrtici pro pechotu by pro mechanizovany sily byl jen zakusek. Navic pouziti mecahnizovanych sil by logicky donutilo uzemnit vic reaprskych lodi aby pomohly s jejich pacifikaci tim padem by se zlepsil pomer spojeneckych lodi vs reapri ve vesmiru. Mluvim o tech Hlavnich pac pokud se dokazou raketovy jednotky uz ted jakz takz poradit s mensima typama reapru tak pro velky bitevniky ve vesmiru to zase takovej problem bejt nemusi, pripadne by musely reapri stahnout velky lode z okrajovych casti tim padem by se ulevilo zasobovacim cestam a pravdepodobne by se zvedla i vyroba zbrani a jejich dodavky.

@ sentry tover s tim nesouhlasim uz kvuli fyzice sentry tover ktera neni o moc vetsi nez standarni zbran pechoty nemuze mit tak velkej destruktivni ucinek aby si dokazala poradit se zakopanou pechotou, je zdroje energie furt maj nejake minimalni rozmery i cim vetsi palebnou silu potrebujes tak tim vetsi prisun energi musis zajistit, navic pokud by takovahle mala hracicka mela dost palebne sily vyporadat se zakopanou pechotou tak si vem jakym vykonem by byly schopny disponovat MBT. A prima palbe je co se tyce zakopane pecho pomerne hodne neefektivni proti nepri palbe . Navic to ze souper disponuje tezkou technikou nut nepratelskou pechotu k tomu aby sebou tahala vybavi aby se s ni byla aspon trochu schopna vyporadat , coz je na ukor jineho vybaveni, mobilty etc. A ono moc zpusobu jak sejmout dobre zahrabanou pechotu neni - bud primej pechotni utok, ale v tom pripde je potreba pocitat s pomerne tezkyma ztratama pokud neni k dispozici palebna podpora ( stry budou mit urcite i obranci) obchvat pokud to neni nejake delsi obrana linie a furt je pravdepodobny ze s tim bude souper pocitat takze bude pripravenej na kruhovou obranu a sme zpatky u prvniho pripadu nebo to nejdriv preorat palebnou podporou a preoravat vzdusnym utokem nebo orbitalnim postaveni kazdyho nepratelskyho drustva neni ani ekonimicky ani rychly a ani extra uciny, tada pokud to z orbity nevyparis cely postaveni jednim zasahema trefit z orbity postaveni pesiho druzstva prvni ranou GL :-D na druhou stranu pokud mas mobilni palebnou podporu ktera muze zahajit palbu v radu sekund od kontaktu a udrzovat ji pomerne dlouho dobu tak tvoje pechota ma podstatne min problemu to dobit. a na vycisteni ov¨pevneni se bez pechoty neobejdes na druhou stranu.

navic soucasny urceni pozemnich jednotek je dano defacto uz peknych par set let, driv roly tanku plnila kvaleri ktera mela ten stejnej ukol prolomit lini v nekolika bodech udelat bordel v tylu a pechota zajisti a vycisti postupem casu pribilo delostrelecto letectvo raketovy vojska etc. ale

Btw podle gameplaye to fakt nebeu, mozna nejakej zaklad ale vsechno ostatni je logika a vyuziti znalosti co o vojenstvi mam

a sry za to bloky textu ale jak se jedna o vojnstvi tak mam problem se krotit a jedno jestli historie nebo military sci-fi :)) :))
Obrázek
You can fight like a Krogan, run like a leopard - but you'll never be better than Commander Shepard!
Uživatelský avatar
jeňa_cz
Komandér
Příspěvky: 892
Registrován: sob 08. zář 2012 14:38:50

Re: Menší úvaha

Příspěvek od jeňa_cz »

Swen von Walhallion píše::)) no zase na druhou stranu urcite existujou materialy ktery maj vysokou odolnost vuci warpou a podobnym biotickym utokum takze pouziti sendvicoveho pancerovani ( coz u poslednich generaci MBT dneska standart) by to spolehlive resilo, navi banshe je jedinej biotk co reapri maj a jejich mnozstvi pokud to beru podle lore je silne omezeno takze vymenit jeden "tank" za jednu banshe beru jako vitezstvi aliance, a zbytek ac smrtici pro pechotu by pro mechanizovany sily byl jen zakusek. Navic pouziti mecahnizovanych sil by logicky donutilo uzemnit vic reaprskych lodi aby pomohly s jejich pacifikaci tim padem by se zlepsil pomer spojeneckych lodi vs reapri ve vesmiru. Mluvim o tech Hlavnich pac pokud se dokazou raketovy jednotky uz ted jakz takz poradit s mensima typama reapru tak pro velky bitevniky ve vesmiru to zase takovej problem bejt nemusi, pripadne by musely reapri stahnout velky lode z okrajovych casti tim padem by se ulevilo zasobovacim cestam a pravdepodobne by se zvedla i vyroba zbrani a jejich dodavky.
já se v těhle věcech moc nevyznam
taky samozřejmě nesmíme zapomínat, že ME není military střílečka, důležitější jsou tam rozhovory a modrý zadečky :3
já tou zmínkou o banshee chtěl pozdvyhnout asarijky jakože jsou husty, nevím jak by si ve skutečnosti poradily, ale třeba by se vykálely na warp a prostě by ten tank obrátily na střechu pomocí biotiky :D
Swen von Walhallion píše: @ sentry tover s tim nesouhlasim uz kvuli fyzice sentry tover ktera neni o moc vetsi nez standarni zbran pechoty nemuze mit tak velkej destruktivni ucinek aby si dokazala poradit se zakopanou pechotou, je zdroje energie furt maj nejake minimalni rozmery i cim vetsi palebnou silu potrebujes tak tim vetsi prisun energi musis zajistit,
tak aspon jako další utočna pušky by to sloužit mohlo, at už treba jenom jako decoy, ono veliky to docela je, je to minimalně tak dlouhy jako průměr turianskyho hrudníku (jo jo hrál jsem za turianskyho inženýra :D )
ale jako nevím, mě se třeba sentry turret líbí mnohem víc než ty holograficky koule :)
Swen von Walhallion píše:Btw podle gameplaye to fakt nebeu, mozna nejakej zaklad ale vsechno ostatni je logika a vyuziti znalosti co o vojenstvi mam

a sry za to bloky textu ale jak se jedna o vojnstvi tak mam problem se krotit a jedno jestli historie nebo military sci-fi :)) :))
profesionální deformace, to mi něco říká :D
Uživatelský avatar
BatouT101
Komandér
Příspěvky: 961
Registrován: sob 05. led 2013 11:47:01
Bydliště: ZEMĚ

Re: Menší úvaha

Příspěvek od BatouT101 »

Je pravdou že děj ve hře se odehrává převážně z pohledu Sheparda, jeho akcí a lidí kolem něj. Co se týče války a vedení boje, lidí a ostatních ras proti Reaperům a jejich jednotkám není věnována příliš velká pozornost. V každém případě z příběhu vyplývá že Reapeři jsou pro celou "Mléčnou dráhu" nepřekonaný soupeř.
GreenFlag píše: ....
....
Jinak, ono ani možnost "super-über zbraně", která je teď ve hře moc nezamlouvá, zní to až příliš klišovitě. Totéž by platilo podle mě i o konvenční teorii, kdyby byla ve hře.
Chyba BioWare a jejich spisovatelů, že si uvědomili příliš pozdě o nedostatku nápadů. Následné rychlé předělávání hry mělo za následek k pomalému nástupci bezduché střílečky a odstranění téměř všech RPG prvků hry.
Zakončení hry bylo a je v rukou autorů kteří zvolily tento způsob "zastavení" Reaperské hrozby. I když si očividně nechaly v konci zadní vrátka pro případné pokračování. Ale to už začíná hraničit se spekulacemi. Neznám žádné výroky autorů k nesrovnalostem ve hře, pouze vycházím z toho co jsem vyděl.
Myslím si že varianta "zastavení" Reaperů pomocí (některými lidmi nazývané) "super-über zbraně" není přesná a nemyslím si že je to až takové klišé. Jistě, nazývat se to dá jakkoliv. Také podle způsobu použití ale jelikož konvenční likvidace Reaperské hrozby očividně přerostla přes její realizovatelnost a efektivnost. Tak mi nezbývá než souhlasit s využitím jejich !Řešení! "super-über zbraně" které má za následek využití energie ze všech "Hmotových vysílačů". Čímž je samozřejmě znemožněno cestovat po "Mléčné dráze" do doby jejich opravy. Za tuto velkou cenu jsou velmi efektivně zastaveny sklizně ať si vyberete z kterékoliv volby RGB...
Danger píše: ....
Hodně by třeba pomohlo vysvětlit víc Crucible. Pokud nové DLC bude na Citadele a bude opravdu poslední jak se proslýchá, nejlepší by bylo použít IT a nechat Sheparda jít na skutečnou Citadelu, kde by aktivoval pravý Crucible a měl rozhovor s Catalyst AI. Jde o to, že neberu původní Crucible tak jak jsme ho viděli. Jak to funguje? A jaktože při konstrukci neměli ani trochu páru co dělají a k čemu to bude? To si může dovolit tak možná MacGyver, že přihlížející byli v podobném stavu nevědomosti. A spousta dalších ale.. vždyť ani v animaci nezačala řetězová reakce tam, kde se Citadela nacházela. U Země. Kdo to neví, začala tam, kde Shepard viděl první zničené Mass Relay, v Arrivalu. Ale do takových detailů nemá smysl zacházet, tyhle informace jsou snadno dostupné a známé, opět podrobně rozepsány v IT.

Crucible bych dokázal přijmout, pokud by ho trochu více odhalili, vznik, jak to funguje, apod. Ale jen tolik, abychom tomu mohli věřit, že to v takto pokročilém světě může fungovat. Žadný space magic. Proč by to třeba nemohlo celé být součástí zkoušky, což Crucible v překladu je? ...
....
Pokud budu vycházet z toho co nám bylo představeno. A opominu IT. Tak slovo "The Crucible" je skutečně jak říkáš v překladu "těžká zkouška" (nebo taky "kelímek" :D). V každém případě tento název uvedl Admirál Hackett jako krycí jméno stavby zařízení na které našla Liara technické výkresy na Marsu v archívech. Já to zařízení chápu jako "usměrněný zdroj energie" a jako každé zařízení, bez energie je k ničemu. (viz.. Dialogy: Starchild="Reaperská UI" a Liara)
Navíc ten kdo staví zdroj nemusí přímo vědět co bude napájet. Proto nevěděly co to udělá. :P Jelikož se jednalo o tak monstrózní projekt tak to rozhodně byla "Zkouška" pro Inženýry, vědce a celou logistiku projektu. To by celkem sedělo, ne?
Co se týká hvězdné mapy, tak to zatím nemám až tak prozkoumané... Mohu se jen domnívat, zda to nebyla jen chyba autorů. Myslím si že to zařízení mohlo fungovat ve kterékoliv galaxii kde zrovna byla Citadela. Třeba ta finální bitva měla být původně jinde, ale už nebyl čas to celý předělat??? Nevím... :(
Danger píše: ....
Pojistka, kdysi dávno vytvořená Catalyst AI, která skutečně nabízí Control/Synthesis/Destroy/Refuse. Jak jsme se dozvěděli, Catalyst AI byla stvořena pro to, aby zabránila civilizacím udělat stroje a nechat se jimi zničit.
Control i Synthesis jsou možnosti, které si zvolí ti, kdož touží po dokonalosti a časem by se jejich stroje dostaly na takovou úroveň, že by se to celé opakovalo. Nejspíš by vzniklo něco jako Reapeři. A ani by to nemusela být magie.. Reapeři mají technologie na přetvoření, jehož následky jsou Collectoři a Huskové. Kdežto Destroy znamená oprostit se od této cesty, vydat se jiným směrem a snad i zajistit, aby se to již nikdy znovu neopakovalo. Nebylo by to něco, pro co Reapeři byli stvořeni? Paradoxně Destroy by mohla být jediná možnost, kdy by se Shepard rozhodl tak, jako nikdo předtím, prošel by onou zkouškou. Crucible by neudělalo žádné kouzlo. Reapeři by nebyli instantně zničeni. Ale Catalyst by měl mít dostatečnou moc, aby je deaktivoval, či spustil možná i spustil autodestrukci, čimž by ke zničení došlo - reálnou cestou.
....
Synthesis byla třeba moje volba (mám takový pocit že jsem tu na Fóru jediný) a nemyslím si, že by v ní byl možný takovýto vývoj. Již jsem tady na Fóru psal mou představu volby Synthesis jak asi funguje. Nejde o přetvoření jak to dělaly Reapeři ale "změnu"jako takovou... Koukni na odkaz mého příspěvku:http://masseffectcz.com/forum/viewtopic ... t=14#p3911
Danger píše: ....
Ač je to každopádně velmi nepravděpodobné (hlavně z důvodu, že působí divně, když by na konci byla falešná část a pak skutečná jen u jednoho konce, což by ošidilo ty ostatní hráče), nenapadá mě, o co jiného by mohlo jít na Citadele. Něco s Keepery?

Máte nějaké nápady?:)
Také jsem zvědavý na nové (pravděpodobně) poslední DLC... Nicméně, co se týče Citadely mám ještě jednu šílenou představu o jejím tajemstvím. :)) Domnívám se že Citadela mohla být "tělem Reaperské UI/AI" nebo byla větší část v Citadele. "Reaperská UI" byla právě tvůrcem Reaperů a Citadela mohla být "továrnou" na jejich výrobu v době sklizní. (stejně tak, jak do ní byly integrovány tři zařízení voleb jejich plánu evoluce kterou po ní žádaly Leviatani.) Proto byly shromážděny hromady těl lidí u paprsku (biologický materiál rasy) na výrobu nového Reapera. (Reaperský způsob zachování daného druhu v podobě nového Reapera...(Viz.,Dialog: "Starchild-Reaperská UI/AI")) Samotní Reapeři mohly být otroky a nástroji "Riperské AI" jako vykonavatelé (sklizní). :/ Je to děr jako cedník ale v jistých ohledech mi to dává smysl ale budu to muset doladit... :)

Také by se v tom DLC mohl ukázat Illusive man... který měl tu :D kopii :D toho Protheanského počítače, ze kterého mohl zjistit bližší informace o možnostech "Crucible" a Catalistu než získal Shepard. Zvláštní bylo že když se na té jeho stanici ukázal Hologram Illusive man/a tak neměl tak "oloupanej" ksicht jak na Citadele. Pokud to nebyl jen "záznam" Illusiveman/ovy "VI". Stejně je otázkou proč se nechal přeměnit "vylepšit" (jak je na tom záznamu) čímž se "jakoby připojil do sítě Idoktrinovaných otroků". Takže jej mohly Reapeři ovlivňovat...

Tak, už raději končím, již teď jsem to nejspíš přepísk s tím textem... :D
Synthesis - my choice

"All beings have a right to life, regardless of the platform they run."
Odpovědět