Budoucnost ME...po Andromedě?
Napsal: stř 21. úno 2018 23:55:40
Co myslíte...jak to bude dál s Mass Effectem teď po Andromedě? A bude to podle vás vůbec nějak...nebo myslíte, že je tahle série už vcelku natrvalo u ledu?
----
Dneska mě napadla taková úvaha na tohle téma...a o svý myšlenky se podělim...ať se tu aspoň něco děje.
Takhle...Casey Hudson se už před časem vyjádřil, že by se k tomu univerzu chtěl někdy vrátit, chtěl by s nim dál pracovat apod. A já jsem se trošku zamyslel nad tim, jestli by k tomu mohlo dojít a hlavně; jestli to vůbec dobrej nápad.
Vysvětlim...a teď trochu nakousnu marketingovou stránku věci, úspěšnost hry a jak to já vidim z pohledu hráče:
Řiká se, že dvakrát nevstoupíš do stejný řeky - jednou to už udělali s Andromedou (novej začátek, nový pokračování "na zelený louce" a tak). A co si budeme povídat, ME:A úplně nedosáhla úspěchu trilogie (proč, to je další otázka)...finančně a ziskově to asi mohlo dopadnout líp a zajímalo by mě, jestli by vývojáři byly podruhý ochotný timhle způsobem jít s kůží na trh. A i když jsme všichni dopředu věděli, že nebude mít cenu porovnávat Andromedu a srovnávat jí s trilogií, tak se to stejně dělo a to byl možná i jeden z důvodů, proč Andromeda ne úplně uspěla.
Z toho mi logicky plyne, že případnej další pokus o něco z ME - pokud by to zase mělo bejt něco úplně novýho - by byl podrobenej podobnýmu drobnohledu, zase by se neubránil srovnání s trilogií a zase by (teď si zavěštim) nejspíš nedopad moc slavně. Rozumějte - Andromeda je dobrá hra - to bezesporu. Ale když se zpětně ohlídnu za trilogií, tak trilogie byla výborná. A budoucí hra - pokud by to taky byl podobnej pokus jako ME:A - by dopadla asi podobně jako ME:A. Taky by to byla dobrá hra. Ale asi by to pořád nemělo na trilogii a je otázka, jestli a jak by to bylo úspěšný.
To výše uvedený pozoruju i na sobě - konkrétně na tom, jak teď píšu. Děj ME: Borderline probíhal vlastně na pozadí trojky...v určitejch chvílích se mi to psalo rychle, příběh odsejpal, bylo to z mý strany občas protkaný emocema - a pokud to bylo dobrý, tak to je možná jeden z těch důvodů. Teď, když píšu věc z Andromedy, tak...zase; jo, snažim se, aby to bylo co nejlepší, píšu to poctivě...a jo - bude to dobrý, to vám snad můžu slíbit...ale jestliže byla pro někoho Borderline hodně dobrá (nechci psát výborná)...tak nevim - u týhle fikce vám tohleto zatim asi neslíbim. Váže se to ke srovnání ME:A a trilogie - jako i při hraní ME:A, tak i teď se občas nemůžu zbavit dojmu, že mi při psaní něco chybí. Něco...nevim co. Zkrátka...ME:A asi neměla takovej náboj jako trilogie...a to se do jistý míry odráží i v tom mým psaní (zase ale opakuju - budu se snažit, aby ta současná fikce byla co nejlepší, pokud možno. To zase slíbit můžu a chci). Ale...tak nějak mi tam chybí ten věští osobní vklad...ten pocitovej prvek. Nebo tam je, ale neni ho tam tolik, jako u Borderline.
Zkusim uvést příklad za všechny: Postavy, parťaci, squadmates. ME:A má dobrý společníky, o tom žádná...ale...třeba taková PeeBee - výborně napsaná postava...originální, neotřelá, taková "čerstvá"...jo, supr. Přesto...vždycky si vzpomenu hlavně na lidi z trilogie, ti z Andromedy mi nějak neutkvěli v paměti. Jack, Grunt, a dokonce i třeba ten Vega - taky; originálně napsaný, dobře uchopitelný a vnímatelný...ale na rozdíl třeba od PeeBee nebo Dracka...ti z trilogie měli něco navíc...přece jenom...a netušim, jak to pojmenovat. Možná to bylo přece jenom jejich větší vyzrálostí, vyspělostí, možná byly přece jenom o malinko líp vykreslený, přišli dřív a já už je měl v hlavě zaznamenaný a usazený...já nevim. Budu tomu řikat X-Factor...protagonisti trilogie měli prostě něco, co ti z Andromedy nemají...díky čemu mi v paměti uvízli oni a ne jejich nástupci.
-----
Vrátim se k původní otázce:
Řešení bych viděl několik....nová hra po vzoru Andromedy by pro mě (dle výše uvedenýho) byla špatným řešením. - nabízelo by se...když už, tak udělat něco z doby trilogie. Se starejma známejma v hlavní roli (klidně bez Shepa)...ale takhle by tam spíš byl ten "fíling", kterej mi u posledního dílu scházel....a nemuselo by se nutně rejt do rozdílnejch konců. Možností je spousta - třeba příhody jednotlivejch (bejvalejch) parťáků v době, kdy byl Shepard zabáslej mezi dvojkou a trojkou....kdy byl Shep dva roky mimo (po začátku dvojky a zničení první Normandie). Ty prázdný místa tam jsou...jde jenom o to mít nápad a dokázat si s tim pořádně vyhrát.
- anebo...to, co už tady řikam poměrně dlouho...(a co je, vzhledem ke portfoliu vývojáře, asi dost nereálný) - ať je to jinej žánr. V akčním RPG už Mass Effect vrcholu dosáhnul (trilogie). Já chci strategii. Tahovku, RTS, to je mi buřt....ale ten žánr by se měl lišit. To by nabídlo zase spoustu novejch možností....možností, jak třeba nově uchopit univerzum trilogie apod.
A jestliže se někdy dočkáme znovuvzkříšení ME...tak já osobně bych se vydal jednim z těchhle dvou směrů.
----
Dneska mě napadla taková úvaha na tohle téma...a o svý myšlenky se podělim...ať se tu aspoň něco děje.
Takhle...Casey Hudson se už před časem vyjádřil, že by se k tomu univerzu chtěl někdy vrátit, chtěl by s nim dál pracovat apod. A já jsem se trošku zamyslel nad tim, jestli by k tomu mohlo dojít a hlavně; jestli to vůbec dobrej nápad.
Vysvětlim...a teď trochu nakousnu marketingovou stránku věci, úspěšnost hry a jak to já vidim z pohledu hráče:
Řiká se, že dvakrát nevstoupíš do stejný řeky - jednou to už udělali s Andromedou (novej začátek, nový pokračování "na zelený louce" a tak). A co si budeme povídat, ME:A úplně nedosáhla úspěchu trilogie (proč, to je další otázka)...finančně a ziskově to asi mohlo dopadnout líp a zajímalo by mě, jestli by vývojáři byly podruhý ochotný timhle způsobem jít s kůží na trh. A i když jsme všichni dopředu věděli, že nebude mít cenu porovnávat Andromedu a srovnávat jí s trilogií, tak se to stejně dělo a to byl možná i jeden z důvodů, proč Andromeda ne úplně uspěla.
Z toho mi logicky plyne, že případnej další pokus o něco z ME - pokud by to zase mělo bejt něco úplně novýho - by byl podrobenej podobnýmu drobnohledu, zase by se neubránil srovnání s trilogií a zase by (teď si zavěštim) nejspíš nedopad moc slavně. Rozumějte - Andromeda je dobrá hra - to bezesporu. Ale když se zpětně ohlídnu za trilogií, tak trilogie byla výborná. A budoucí hra - pokud by to taky byl podobnej pokus jako ME:A - by dopadla asi podobně jako ME:A. Taky by to byla dobrá hra. Ale asi by to pořád nemělo na trilogii a je otázka, jestli a jak by to bylo úspěšný.
To výše uvedený pozoruju i na sobě - konkrétně na tom, jak teď píšu. Děj ME: Borderline probíhal vlastně na pozadí trojky...v určitejch chvílích se mi to psalo rychle, příběh odsejpal, bylo to z mý strany občas protkaný emocema - a pokud to bylo dobrý, tak to je možná jeden z těch důvodů. Teď, když píšu věc z Andromedy, tak...zase; jo, snažim se, aby to bylo co nejlepší, píšu to poctivě...a jo - bude to dobrý, to vám snad můžu slíbit...ale jestliže byla pro někoho Borderline hodně dobrá (nechci psát výborná)...tak nevim - u týhle fikce vám tohleto zatim asi neslíbim. Váže se to ke srovnání ME:A a trilogie - jako i při hraní ME:A, tak i teď se občas nemůžu zbavit dojmu, že mi při psaní něco chybí. Něco...nevim co. Zkrátka...ME:A asi neměla takovej náboj jako trilogie...a to se do jistý míry odráží i v tom mým psaní (zase ale opakuju - budu se snažit, aby ta současná fikce byla co nejlepší, pokud možno. To zase slíbit můžu a chci). Ale...tak nějak mi tam chybí ten věští osobní vklad...ten pocitovej prvek. Nebo tam je, ale neni ho tam tolik, jako u Borderline.
Zkusim uvést příklad za všechny: Postavy, parťaci, squadmates. ME:A má dobrý společníky, o tom žádná...ale...třeba taková PeeBee - výborně napsaná postava...originální, neotřelá, taková "čerstvá"...jo, supr. Přesto...vždycky si vzpomenu hlavně na lidi z trilogie, ti z Andromedy mi nějak neutkvěli v paměti. Jack, Grunt, a dokonce i třeba ten Vega - taky; originálně napsaný, dobře uchopitelný a vnímatelný...ale na rozdíl třeba od PeeBee nebo Dracka...ti z trilogie měli něco navíc...přece jenom...a netušim, jak to pojmenovat. Možná to bylo přece jenom jejich větší vyzrálostí, vyspělostí, možná byly přece jenom o malinko líp vykreslený, přišli dřív a já už je měl v hlavě zaznamenaný a usazený...já nevim. Budu tomu řikat X-Factor...protagonisti trilogie měli prostě něco, co ti z Andromedy nemají...díky čemu mi v paměti uvízli oni a ne jejich nástupci.
-----
Vrátim se k původní otázce:
Řešení bych viděl několik....nová hra po vzoru Andromedy by pro mě (dle výše uvedenýho) byla špatným řešením. - nabízelo by se...když už, tak udělat něco z doby trilogie. Se starejma známejma v hlavní roli (klidně bez Shepa)...ale takhle by tam spíš byl ten "fíling", kterej mi u posledního dílu scházel....a nemuselo by se nutně rejt do rozdílnejch konců. Možností je spousta - třeba příhody jednotlivejch (bejvalejch) parťáků v době, kdy byl Shepard zabáslej mezi dvojkou a trojkou....kdy byl Shep dva roky mimo (po začátku dvojky a zničení první Normandie). Ty prázdný místa tam jsou...jde jenom o to mít nápad a dokázat si s tim pořádně vyhrát.
- anebo...to, co už tady řikam poměrně dlouho...(a co je, vzhledem ke portfoliu vývojáře, asi dost nereálný) - ať je to jinej žánr. V akčním RPG už Mass Effect vrcholu dosáhnul (trilogie). Já chci strategii. Tahovku, RTS, to je mi buřt....ale ten žánr by se měl lišit. To by nabídlo zase spoustu novejch možností....možností, jak třeba nově uchopit univerzum trilogie apod.
A jestliže se někdy dočkáme znovuvzkříšení ME...tak já osobně bych se vydal jednim z těchhle dvou směrů.