Hratelnost a nepřátelé
Boj je v Mass Effectu 3 orientovaný na krytí za různé objekty a využívání schopností členů týmu, který si hráč může vybrat před každou misí. Členům týmu lze zadávat i jednodušší rozkazy, jako zaútočit na určitého nepřítele, přesunout se na určitou pozici, atd.
Velice důležitým prvkem v Mass Effectu jsou dialogy a interaktivní příběh. Dialogy jsou zobrazeny v dialogovém kolečku, přičemž vždy jen naznačují směr, jakým postava odpoví. Odpovědi nejsou přepsány slovo od slova. Na dialozích stojí i systém voleb v celém Mass Effectu, které ovlivňují příběh. Volby jsou vesměs morálního charakteru, který se však vyhýbá označení „dobré“ a „zlé“ a místo toho se soustředí na přesvědčení hráče a volby dle jeho přesvědčení.
Nemilosrdní a chytří nepřátelé!
Bojujte proti nelítostným nepřátelům, kteří budou neustále pokoušet vaši schopnost taktizovat. Kolosální, nezastavitelné zdroje destrukce, známé jako Smrťáci představují dosud největší hrozbu pro celou galaxii – a i pro vaše přežití. Mají sebou hrozivé vojáky – rozdílné rasy ze všech koutů galaxie přetvořené v ohavné nástroje války. A zde hrozba nekončí. V cestě vám také stojí zlovolné síly, čítající skvěle vyzbrojenou pro-lidskou skupinou Cerberus, a Gethy, hrozivé syntetiky s vlastní tajnou agendou.
Bojujte proti nelítostným nepřátelům, kteří budou neustále pokoušet vaši schopnost taktizovat. Kolosální, nezastavitelné zdroje destrukce, známé jako Smrťáci představují dosud největší hrozbu pro celou galaxii – a i pro vaše přežití. Mají sebou hrozivé vojáky – rozdílné rasy ze všech koutů galaxie přetvořené v ohavné nástroje války. A zde hrozba nekončí. V cestě vám také stojí zlovolné síly, čítající skvěle vyzbrojenou pro-lidskou skupinou Cerberus, a Gethy, hrozivé syntetiky s vlastní tajnou agendou.